Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Z kulturą mi do twarzy

Z kulturą mi do twarzy

W roku szkolnym 2021/2022 uczniowie klasy 4a i 4b realizowali Międzynarodowy Projekt Edukacyjny „Z kulturą mi do twarzy”. Koordynatorem tego projektu była pani Edyta Kowalkowska, która we współpracy z panią Katarzyną Józefską, Anną Szymańską, Anną Kaszubską i Kamilą Marlęgą wykonywała kolejne zadania. Celem tego projektu było wprowadzanie uczniów w świat wartości, w tym współpracy, solidarności, altruizmu, patriotyzmu i szacunku dla tradycji. Wskazywaliśmy uczniom wzorce postępowania, uczyliśmy budować właściwe relacje społeczne, sprzyjające bezpiecznemu rozwojowi ucznia. Zadania projektowe miały wzmocnić poczucie tożsamości indywidualnej, kulturowej, narodowej, regionalnej i etnicznej uczniów oraz kształtować poczucie godności własnej osoby i szacunku dla godności innych osób. Projekt składał się z czterech modułów: Moduł I – „W krainie muz”, Moduł II – „Tu jest moje miejsce”, Moduł III – „Kocham, lubię, szanuję”, Moduł IV – „Kultury świata”. Z każdego modułu należało zrealizować minimum pięć zadań. Uczniowie klas czwartych, realizując projekt, wykonali drzewo genealogiczne, w ramach obchodów Ogólnopolskiego Dnia Praw Dziecka zapoznali się z Konwencją Praw Dziecka, a przy tym przyjrzeli się osobie Janusza Korczaka. Podczas lekcji muzyki i plastyki poznali instrumenty muzyczne, ich wygląd i brzmienie, zapoznali się z dziełami wybitnych malarzy, a następnie stworzyli „żywe obrazy”. Uczniowie klasy 4b przygotowali inscenizację „Jak poskromić Bazyliszka?” Kształtując postawę szacunku wobec symboli narodowych, uczestniczyli w apelu z okazji Święta Niepodległości, prezentując właściwą postawę podczas śpiewania hymnu narodowego. Projekt miał na celu również uwrażliwić uczniów na potrzeby drugiego człowieka, uczyć empatii i tolerancji, dlatego klasa 4a i 4b stworzyła „Kodeks dobrego zachowania”, uczestniczyła w „Tygodniu uprzejmości” oraz realizowała zadanie pt. „Zaświeć na niebiesko”. Poznając zasady savoir vivre’u uczniowie przygotowali stół wigilijny, co zostało uwiecznione na zdjęciach. Niemałym wyzwaniem były zawody sportowe na wzór antycznych Rzymian realizowane podczas lekcji wychowania fizycznego przez panią Kamilę. Projekt wymagał od uczniów maksymalnego zaangażowania oraz kreatywności, sprawiał radość dzieciom, nauczycielom i rodzicom. Na zakończenie przywołam regułę, która przyświecała nam przez cały czas jego realizacji, a mianowicie "O tym, aby z kulturą być na co dzień i od święta każdy uczeń pamięta".

 

Data dodania: 2022-06-14 09:19:23
Data edycji: 2022-06-14 09:23:02
Ilość wyświetleń: 156

Partnerzy

Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej