W krainie emocji

Zajęcia o charakterze terapeutycznym z psychologiem szkolnym, w których uczestniczą młodsze dzieci i młodzież, mają często formę warsztatową. Ukierunkowane są na pracę ze światem emocji, wewnętrznych przeżyć, myśli i zachowań. Pomagają w poznaniu i zrozumieniu przeżywanych uczuć oraz odnajdywaniu konstruktywnych sposobów radzenia sobie z nimi. To także stały trening rozpoznawania swoich myśli i przekonań, które wpływają na odczuwane przez nas emocje i „kierują” naszym postępowaniem. Dzieci, biorąc udział w wielu różnych kreatywnych ćwiczeniach, jak np. tworzenie bransoletki dobrego nastroju, uczą się także rozwiązywania trudnych sytuacji i podejmowania trafnych decyzji. Zyskują lepszą świadomość własnych uczuć, lepiej rozumieją siebie zarówno w momentach radości, jak i smutku czy złości.
Korzyści płynące z udziału w zajęciach:
- poprawa samopoczucia,
- wsparcie w rozwoju,
- rozwijanie samoświadomości,
- adekwatne wyrażanie trudnych emocji,
- zwiększenie poczucia samoakceptacji w sytuacji przeżywania „trudnych” emocji,
- kształtowanie zrównoważonej osobowości,
- zapobieganie trudnościom rozwojowym,
- polepszenie relacji z rówieśnikami – lepsze funkcjonowanie w grupie,
- wzmocnienie empatii,
- zwiększenie umiejętności społecznych,
- redukcja zachowań agresywnych na rzecz zachowań konstruktywnych.
Marzena Gorlewska
psycholog szkolny