Światowy Dzień Oddechu na zajęciach logopedycznych

Oddychanie odgrywa istotną rolę w terapii logopedycznej. Prawidłowy tor oddechowy to tor nosowy – wdech przez nos wpływa korzystnie na funkcjonowanie narządów mowy. Dzieci z zaburzeniami mowy często mają krótki wydech lub mówią na wdechu, dlatego podczas zajęć logopedycznych wykonują ćwiczenia oddechowe, takie jak dmuchanie baniek, wiatraczków, piórek czy przez słomkę. Zabawy te uczą wydłużania wydechu, wzmacniają przeponę i wspierają rozwój mowy.
Najwięcej frajdy sprawia dzieciom samodzielne wykonanie „dmuchajek logopedycznych”.
Pamiętajmy:
„Oddychanie wpływa na mowę tak samo, jak fundament na budynek – jeśli jest słabe, cała konstrukcja się chwieje.”
– Patrick McKeown
Data dodania: 2025-04-22 19:17:07
Data edycji: 2025-04-22 19:18:44
Ilość wyświetleń: 31
Na skróty
Aktywna szkoła - sprzęt sportowy dla szkółAktywna Tablica na lata 2020 - 2024Biblioteka szkolnaDokumentyDoradztwo zawodoweLaboratoria PrzyszłościLogopeda szkolnyNarodowy Program Rozwoju CzytelnictwaPedagog specjalnyPedagog szkolnyPoczet SztandarowyProgram wychowawczo-profilaktyczny w roku szkolnym 2024/2025Psycholog szkolnyRegulamin korzystania z wyżywienia w Szkole Podstawowej nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Mławie Rekrutacja do oddziałów przedszkolnych na rok szkolny 2025/2026Rekrutacja do klas pierwszych na rok szkolny 2025/2026Samorząd UczniowskiStandardy Ochrony Małoletnich obowiązujące w Szkole Podstawowej nr 2 w MławieStatut Szkoły Podstawowej Nr 2 im. Mikołaja KopernikaŚwietlica szkolnaSzkolny zestaw podręczników Terapeuta pedagogicznyWolontariat szkolny