Roman Pisarski
Ortografia czasami
sprawia kłopot nie lada.
Trzeba nad nią pracować.
To niestety jej wada.
Ortografia sprawia dzieciom wiele kłopotów w poprawnym posługiwaniu się językiem polskim w piśmie. Wymaga dużo samodzielnej, systematycznej i intensywnej pracy. Nie zawsze musi być ona nudna. Przekonali się o tym uczniowie klasy 4a, którzy wzięli udział w bieganym dyktandzie. Zasady zabawy są proste. Wylosowano dwuosobowe grupy. Jedna osoba musiała podbiec do tekstu, zapamiętać jak największą ilość wyrazów, wrócić do koleżanki lub kolegi i podyktować tekst. Czwartoklasiści kilka razy zamienili się rolami. W ten sposób wszyscy biegali i pisali. Taka lekcja języka polskiego pozwoliła na utrwalenie zasad pisowni wyrazów z „ó” i „u”, rozwinięcie spostrzegawczości i koncentracji, udoskonalenie pracy w grupie, a także poprawę kondycji
06-500 Mława
ul. Sportowa 1