Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

„Empatia w akcji – przyjacielskie serce” – innowacyjne działania pedagogów specjalnych w klasach I–III

„Empatia w akcji – przyjacielskie serce” – innowacyjne działania pedagogów specjalnych w klasach I–III

W roku szkolnym 2024/2025 panie Alicja Oleksa i Agnieszka Dworznicka – pedagodzy specjalni naszej szkoły – zrealizowały wyjątkową innowację pedagogiczną pt. „Empatia w akcji – przyjacielskie serce”, skierowaną do uczniów klas I–III.

Głównym celem zajęć było kształtowanie empatii – jednej z najważniejszych umiejętności społecznych, która pozwala rozumieć emocje innych, dzielić się swoimi uczuciami i budować pozytywne relacje. W bezpiecznej i serdecznej atmosferze dzieci uczyły się, jak rozpoznawać emocje – zarówno własne, jak i rówieśników – a także jak wyrażać je w sposób akceptowany społecznie.

Podczas zajęć uczniowie:

  • poznali techniki relaksacyjne, które pomagają radzić sobie ze stresem i napięciem,

  • tworzyli wspólnie „łańcuch życzliwości”, ucząc się, jak drobne gesty mogą mieć wielką moc,

  • odkrywali sposoby rozwiązywania konfliktów w duchu porozumienia i szacunku,

  • a przede wszystkim – dzielili się tym, co najcenniejsze: swoimi uczuciami, refleksjami i serdecznością wobec innych.

Zajęcia cieszyły się ogromnym zainteresowaniem i zaangażowaniem ze strony dzieci, a ich efekty były widoczne zarówno na zajęciach, jak i w codziennym funkcjonowaniu uczniów w szkole. Innowacja „Empatia w akcji – przyjacielskie serce” pokazała, że nauka wrażliwości i troski o innych to nie tylko piękna idea, ale też konkretne działania, które warto podejmować od najmłodszych lat.

Data dodania: 2025-06-21 18:22:58
Data edycji: 2025-06-21 18:25:38
Ilość wyświetleń: 60

Partnerzy

Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej