Eksperymenty w Motylkach

Jak zainteresować dzieci chmurami? Sprawić, żeby temat nie był, aż tak abstrakcyjny? Najłatwiej zrozumieć zjawiska atmosferyczne podczas wykonywania doświadczeń. Na początku, ciocia Martyna wlała gorącą wodę do słoika (do połowy jego wysokości) i przykryła go talerzem. Odstawiliśmy go na kilkanaście sekund, aż gorąca woda zaparuje ścianki słoika. Do talerza dzieci mogły włożyć kostki lodu. Od tego momentu zaczęła się obserwacja pary, która szybko skrapla się i zaczyna opadać. Tak powstał nasz prywatny, Motylkowy deszcz
. A później? Stworzyliśmy chmurkę z pianki do golenia. Polewaliśmy ja barwnikiem spożywczym, który przenikał przez piankę i tworzył wrażenie deszczu. Dzieci wpatrywały się jak zaczarowane! Polecam
.


Oczywiście ta zabawa nie obrazuje procesu powstawania deszczu (chmura i deszcz po prostu się z tym kojarzą, no i pasowało to do naszego tematu)
A na koniec? Spacer w chmurach
Ścieżka sensoryczna z przeróżnych materiałów, w odcieniach bieli, była prawdziwym hitem!


Całą fotorelację wykonano sprzętem zakupionym w ramach Laboratoriów Przyszłości.
Data dodania: 2023-10-27 19:08:30
Data edycji: 2023-10-27 19:10:11
Ilość wyświetleń: 97
Na skróty
Aktywna szkoła - sprzęt sportowy dla szkółAktywna Tablica na lata 2020 - 2024Biblioteka szkolnaDokumentyDoradztwo zawodoweLaboratoria PrzyszłościLogopeda szkolnyNarodowy Program Rozwoju CzytelnictwaPedagog specjalnyPedagog szkolnyPoczet SztandarowyProgram profilaktyczno-wychowawczy w roku szkolnym 2024/2025Psycholog szkolnyRegulamin korzystania z wyżywienia w Szkole Podstawowej nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Mławie Rekrutacja do oddziałów przedszkolnych na rok szkolny 2025/2026Rekrutacja do klas pierwszych na rok szkolny 2025/2026Samorząd UczniowskiStandardy Ochrony Małoletnich obowiązujące w Szkole Podstawowej nr 2 w MławieStatut Szkoły Podstawowej Nr 2 im. Mikołaja KopernikaŚwietlica szkolnaSzkolny zestaw podręczników Terapeuta pedagogicznyWolontariat szkolny